Onze formule, uw visitekaartje…..

 Heeft u altijd al gedroomd van het zelfstandig ondernemerschap, en zou u het liefst een eigen winkel runnen en met klanten omgaan? Dan kunt u er voor kiezen om een eigen bedrijf op te bouwen, maar u kunt natuurlijk ook franchisenemer worden bij
Pets Place. Daar werkt u in een enerverende branche, waar een prima inkomen te verdienen valt. Bovendien kunt u rekenen op professionele ondersteuning, waardoor u zich grotendeels kunt richten op dat wat u leuk vindt en waarin u goed bent; verkopen, advies geven en de omgang met klanten. Op dit gebied werkt de formule Pets Place ook vanuit een duidelijke, consumentgerichte strategie waarbinnen we prijs, assortiment, service en advies zeer hoog in het vaandel hebben staan.

Beide partijen, franchisenemer en franchisegever, hebben een belangrijke taak om o.a. deze 4 formuleaspecten op een goede en gedegen manier in te vullen.
Pets Place heeft zich als formule door de jaren heen ruimschoots bewezen.
Dit betekent niet dat wij rustig achterover zullen leunen. We zijn vooruitstrevend en innovatief en denken derhalve altijd aan de mogelijkheden die de huidige markt ons biedt. Vanuit dit perspectief bezien valt het ook te verklaren waarom Pets Place kiest voor hard franchise. Duidelijkheid en uniformiteit maakt onze winkels en de boodschap die we naar consumenten willen overbrengen duidelijk en eensgezind.

 
 
Routing en uitstraling
Uw winkel is het visitekaartje naar de klant. Pets Place voorziet in een logische, overzichtelijke indeling van de diverse diergroepen. Hierbij is natuurlijk ook gedacht aan het rendement. Klanten worden verrast en verleid tot aankoop. De routing in de winkel speelt hierin een belangrijke rol en staat grotendeels vast. De locatie en uitstraling van de winkel, gecombineerd met een opvallende huisstijl en op de klant gerichte publiciteit, biedt een goede en herkenbare identiteit, zoals u van een landelijk bekende winkelketen mag verwachten.

Assortiment
Vanuit de formule wordt veel aandacht besteed aan de presentatie en samenstelling
van het assortiment. De grote keuze en de variatie trekt veel klanten en zorgt hiermee voor een prima bezoekfrequentie. Daarmee wordt de kans op impulsaankopen gestimuleerd. Tevens brengt Pets Place voortdurend nieuwe en exclusieve producten op de markt. Zo worden klanten bij Pets Place keer op keer verrast. Het feit dat we over één van de grootste distributiecentra in Europa beschikken op het gebied van diervoeding- en benodigdheden zorgt ervoor dat we aantrekkelijke marges kunnen bieden aan onze franchisenemers. Daarnaast beschikken de Pets Place winkels over een uitgebreid assortiment private label en huismerk, iets wat de binding met klanten sterker maakt en de marge veel positieve kansen biedt.

   
Reclame
Landelijke bekendheid wordt mede gecreëerd door de huis-aan-huis-folders. Maar liefst 26 maal per jaar ligt de Pets Place folder bij de consument op de deurmat. Daarnaast kent Pets Place een samenwerkingsverband met de Telegraaf, hebben we een eigen magazine en zijn we partner van diverse landelijke evenementen. Ook dát is een groot voordeel van franchising …


Webshop
Sinds 2012 heeft Pets Place ook een eigen webshop. Hierdoor kunnen klanten naast het  persoonlijke winkelbezoek ook online hun aankopen doen. Het verbindt de fysieke winkel met de digitale wereld, iets wat in deze tijd niet meer weg te denken valt. Ons totale assortiment (9000 artikelen) is daarmee nog makkelijker inzichtelijk te maken. Hiervan profiteren niet alleen onze klanten maar ook onze franchisenemers. U bent hierdoor namelijk in staat uw klant in vrijwel alle behoeften ten aanzien van assortiment te voorzien. De webshop is dan ook een prima schakel binnen onze cross-channel-strategie. Klanten moeten niet enkel via de fysieke winkel met Pets Place in aanraking komen maar via meerdere vormen van media en overige kanalen het “merk” Pets Place ervaren!

   
Automatisering
Alle Pets Place winkels zijn geautomatiseerd. Dit heeft voor u als franchisenemer grote voordelen. Het is namelijk van belang dat u inzichtelijk heeft hoe de totale geld- en goederenstroom verloopt en of u moet anticiperen op excessen en/of kansen. De automatisering kan u hierbij helpen en voorziet u van actuele en gestructureerde informatie van o.a. de opbouw van uw omzet. Daarnaast ondersteunt het u bij voorraadbeheersing, het inzichtelijk maken van winkelderving, etc. Tevens zijn de bestelprocessen volledig geautomatiseerd. Met één druk op de knop kunt u uw bestelling maken.